BeyinTR

İlgili Haber

Manşet Haber

Sağlık Personel

23 Ocak 2016 Cumartesi

39 yaşında ama 46 yıllık öğretmen!

Milli Eğitim Bakanlığı, okullarda görevli 913 bin öğretmenden diploma bilgilerini kontrol etmesini istedi. Öğretmenlerin diploma bilgileri değiştirilmiş. En şaşırtıcı olan ise 8 yıllık öğretmenim ama sistemde 46 yıllık görünmesi. Ayrıntılar haberimizde...

Öğretmenlerden bazıları, mezuniyet tarihlerinin 1 Ocak'a sabitlendiğini gördü. İstanbul'da sınıf öğretmeni A.G, 1976 doğumlu. MEB kayıtlarına göre, 1970'de doğmadan 6 yıl önce öğretmenliğe başlamış. Diploma bilgileri değiştirilen öğretmenler, üst makamlara koştu.

Sahte öğretmenler bakın kim çıktı?

MEBSİS'GENEL BİR SALDIRI YOK
Bakanlık, 'MEBSİS'e genel bir saldırı yok, sistem işliyor. Şifreler, üçüncü şahıslarla paylaşılmasın' diye uyardı. Milli Eğitim Bakanlığı'nda kayıtlı tüm öğretmenlerin diploma verileri Rehberlik ve Denetim Başkanlığı'nca verilen yazılı talimatla 81 ilde yakın takibe alındı. Okul müdürleri sistemdeki hatalı verilerden sorumlu tutulacak.

39 YAŞINDA AMA 46 YILLIK ÖĞRETMEN
Öğretmen A.G yaşadıklarını, "MEBSİS'te öğrenim bilgilerimi açınca 01.01.1970'te Kırıkkale Üniversitesi'nden mezun olmuş göründüğümü farkettim. O tarihte bu üniversite hiç yok. Üniversite, 1992'de kuruldu. Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü'nü 2004'te bitirdim. 2008'de öğretmen olarak atandım. 8 yıllık öğretmenim ama sistemde 46 yıllık görünüyorum.

MEBSİS'te ben doğmadan 6 yıl önce üniversiteyi bitirmiş, atanmış görünüyorum. Sistemdeki tüm verilerim doğruydu. Hizmet yılı ve hizmet puanlarım halen doğru. Ama diploma bilgilerinde ciddi sorun var. Birçok arkadaşım da benzer durumda. Sistemde verilerimi, düzelttirmeye çalışıyorum. Diplomamdan eminim. Ama insan kendinden şüpheye düşüyor. Diplomadaki soğuk damgayı bile kontrol ettim. Diplomasında sorun olmayan öğretmenler, birileri tarafından sabote edilmeye çalışılıyor" diye anlattı. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder